اخبار و مقالات

  • 2172
  • 459 مرتبه
  • یک شنبه 10 دی 1402

راهنمای خرید دستگاه cnc سنگ

راهنمای خرید دستگاه cnc سنگ

ماشین‌آلات CNC به طیف گسترده‌ای از صنایع مانند صنعت چوب، صنعت فلز، صنعت سنگ و ... خدمت می‌کند. این ماشین‌آلات به چند دلیل مورد استفاده قرار میگیرند؛ 1- مواد و متریال سخت و انجام فرآیند بر روی آنها با دست، پروسه ای زمان‌بر و طاقت فرسا باشد. 2- نیاز به تولید بالا در کمترین زمان ممکن. 3- کاهش استفاده از نیروی انسانی.
علاوه بر برش، کارهای کنده‌‌کاری، حکاکی و حجاری نیز در صنعت سنگ اهمیت قابل توجهی پیدا کرده‌است و در واقع این ماشین‌آلات cnc هستند که بر این نیازها فایق آمده‌اند. در این مقاله به بررسی عوامل مهم در انتخاب و خرید ماشین آلات cnc سنگ پرداخته خواهد شد.

رابطه مستقیم بهره‌وری با سود


افزایش بهره‌وری در هر کسب و کار، ضروری است. صرف نظر از بحث ماشین‌آلات cnc چوب و سنگ و ...، افزایش بهره‌وری همیشه یک اولویت است. خرید دستگاه cnc سنگ شما را یک قدم به بهره‌وری نزدیک خواهد کرد! اگر فقط یک اپراتور داشته باشید که قادر به کنترل، راه‌اندازی و مدیریت دستگاه باشد، شما را از نیاز به استخدام یک نیروی کار ماهر نجات می‌دهد. انواع دستگاه cnc سنگ برنا بزار، به عنوان یک گزینه مناسب است که با ادغام کامپیوتر و مکانیک دستگاه، از هرگونه شکستگی، ضایعات و هدر رفت سنگ و متریال طی فرآیند برش و تولید جلوگیری می‌کند و منجر به کاهش هزینه مواد اولیه (اسلب سنگ)و نیز کاهش زمان تولید می‌گردد. دستگاه حکاکی سنگ cnc مدل ناهید با قابلیت حکاکی و حجاری روی کتیبه‌های سنگی، سنگ قبر و مزار و نیز تمام محصولات تخت


یکی دیگر از مشکلات در حوزه صنعت سنگ، انتقال اسلب‌های سنگی است که با کوچکترین بی احتیاطی منجر به خساراتی پرهزینه خواهد شد. دستگاه cnc برش سنگ مدل ناهید دارای مکانیزم جک اسلب، با قابلیت بارگیری میز دستگاه، هزینه حمل و نقل اسلب و جابجایی را در کنار کاهش احتمال شکستن در حین جابجایی بسیار پایین خواهد آورد. 

 

توانایی کار بر روی طیف وسیعی از مواد


یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب در مورد دستگاه cnc حجاری سنگ، کنده‌کاری ظریف بر روی مواد مختلف است. این متریال و مواد میتواند جز سنگ باشد. دستگاه فرزسنگ cnc باید دارای قابلیت و چنان قدرتی باشد که بتوان از آن برای اکثر متریال‌ها استفاده نمود و نیاز به خرید دستگاه cnc دیگر را به صفر رساند. دستگاه cnc تراش سنگ مجسمه،  مدل نسترن cnc  5 محور و یا 3 محور، دستگاهی است که قادر به تولید طیف وسیعی از مجسمه و اشکال سه بعدی cnc است. این مجسمه‌های سنگی هم در نمای بیرونی و هم دیزاین داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند که این روزها بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته‌اند. این دستگاه در مدت زمان محدود می‌تواند بهترین کتیبه‌ها و مجسمه‌‎ها را بدون دخالت دست تولید کند.

 

سیستم اتوماسیون نیاز به نیروی کار ماهر را کاهش می دهد.


باید در نظر داشت که اتوماسیونی و خودکار کردن فرآیند تولید باعث افزایش سرعت کار و نیز کاهش قابل توجه هزینه‌های عملیاتی می‌شود. به علاوه که نیروی انسانی و نیاز به نیروی کار ماهر را کاهش می‌دهد. یکی از دستگاه‌ cnc سنگین تراش که به دستگاه اسلب بر و یا برش کابلی نیز معروف است، تاثیر بسیار زیاد و بسزایی بر روی هزینه‌ها و مدت زمان کار می‌گذارد! این دستگاه قادر به برش دقیق و بدون خطای تخته سنگ‌های بزرگ، بدون شکستگی و تولید ضایعات است. دستگاه اسلب بر سنگ cnc  و یا وایر کات و یا نیز برش کابلی سنگ cnc مدل نارون برنا ابزار مناسب جهت برش انواع تخت سنگ و استفاده در معدن می‌باشد.

 

سفارشی سازی دستگاه به معنای فرصت های تجاری بیشتر است.


یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در انتخاب ماشین‌آلات سنگ CNC، سفارشی سازی آن است. در زمان خرید دستگاه cnc سنگ باید در نظر داشت که این دستگاه تمام نیاز شما رو برآورده می‌سازد. سفارشی سازی دستگاه می‌تواند در ابعاد مفید دستگاه، قدرت و توان اسپیندل، افزایش ابزار cnc سنگ ، نصب بالابر با قابلیت های متفاوت بر روی دستگاه، امکان تعویض جنس میز دستگاه cnc، افزایش روتاری cnc دستگاه، افزایش قطر روتاری سنگ و ... لحاظ گردد.
دستگاه سفارشی دارای سه هد برشکاری


سهولت استفاده دستگاه cnc حجاری سنگ


دیگر ویژگی مهم در هنگام خرید دستگاه cnc سنگ، سهولت استفاده از دستگاه می‌باشد بطوریکه برای راه اندازی و کار دستگاه بتوان از یک اپراتور ساده با حداقل سواد کامپیوتری استفاده نمود. تحقق این مهم در راستای داشتن برنامه‌ای ساده و بصری است. نرم افزار دستگاه cnc فرز سنگ برنا ابزار توس، بصورت تخصصی توسط برنامه نویسان مجموعه بومی سازی شده‌است که این امر امکان انتخاب زبان فارسی و یا انگلیسی را باتوجه به سطح کاربر محیا کرده است. 


کاربری پیشرفته و تاثیر آن بر زمان و هزینه


نمایه سازی پیشرفته مجسمه‌ها و ستون‌ها  قبل از تولید در نرام افزار دستگاه منجر به محصول نهایی بهتری می‌شود. این امر برای خریدار اهمیت زیادی دارد زیرا تأثیر ماندگاری بر جای می‌گذارد. این قابلیت در تمامی ماشین‌آلات کنده‌کاری سنگ برنا ابزار پیاده سازی شده‌است. این دستگاه‌ها در واقع نمای کلی از قطعه را همزمان با برش کاری و حجاری سنگ به نمایش میگذارند و کاربر قادر به دیدن تمام جزیات ، زمان و نیز مرحله انجام کار بروی صفحه مانیتور می‎باشد. این امر باعث کاهش خطا و امکان برنامه ریزی دقیق تولید می‌گردد.
علاوه بر این، قابلیت تعویض خودکار ابزار برای دیسک ها و ابزارها در ماشین‌آلات cnc به شما امکان می‌دهد که برش‌هایی را تا زاویه 90 درجه انجام دهید. در جایی که می توانید برش های پیچیده را انجام دهید، پردازش ترکیبی دیسک ها و فرز ها را نیز تسهیل می کند. 


سخن نهایی


صرف نظر از ماده و متریالی که قرار است بر روی آن کار و عملیات انجام شود، انتخاب دستگاه سنگ CNC مناسب تا حد زیادی به نیازهای کار در حال اجرا بستگی دارد. مسلما برای هر سازمانی، پارامترهای تصمیم‌گیری به عوامل مختلفی بستگی دارد. در جایی که استارت‌آپ‌های کوچک با محدودیت مالی مواجه اند، رساندن بهره‌وری به اوج خود همیشه چیزی است که صاحبان کسب‌وکار به دنبال آن هستند. در این مقاله، سعی بر این شد که چندین فرز cnc سنگ بر اساس فاکتورهایی مناسب، فهرست شود. با ترکیب این عوامل، می توانید هنگام خرید تصمیم بهتری بگیرید. اگر می خواهید تجزیه و تحلیل مقایسه ای دقیقی درخصوص ماشین آلات چوب و سنگ CNC داشته باشید، از لینک های زیر استفاده کنید تا تمام محصولات سنگ و چوب را با مشخصات دقیق و ریز جزئیات مشاهده نمایید.


محصولات cnc چوب برنا ابزار توس              محصولات cnc سنگ برنا بزار توس

اخبار مرتبط