اخبار و مقالات

  • 2166
  • 830 مرتبه
  • پنج شنبه 03 آذر 1401

پیدایش و ظهور دستگاه های سی ان سی

پیدایش و ظهور دستگاه های سی ان سی

 

 

CNC چیست؟ تاریخچه دستگاه های سی ان سی CNC

امروزه ماشین‌های کنترل عددی کامپیوتری ( Computer Numerical Control) با اسم مخفف CNC (سی ان سی) یکی از پایه‌های اصلی تولید و ساخت در صنعت می باشند. تاریخچه ماشین‌های CNC به  سال 1940 و به جان پارسونز برمی‌گردد، کسی که اولین ماشین CNC را به او نسبت می‌دهند. با این حال، ماشین های تراشکاری قبل از آن اختراع  شدند.در واقع، این ماشین‌ها با هدف ایجاد عملیات دقیق‌تر مکانیکی نسبت به تکنیک‌های دست و نیز افزایش دقت و سرعت ، در سال 1751 بوجود آمدند . و  این آغاز راه صنعتی شدن جهان بود.

با این وجود، تا زمان جنگ سرد توسعه اتوماسیون مورد توجه قرار نگرفت. در آن زمان، شرکت Parsons Works از سوی نیروی دریایی ایالات متحده مأمور شد تا بهره‌وری خط تولید پره‌های هلیکوپتر را افزایش دهد. جان تی پارسونز محورهای ماشین‌ها را برای ساخت این تیغه‌ها به موتور مجهز کرد. او با همکاری با IBM ، امکانات کنترل این ماشین‌ها توسط کامپیوتر را مطالعه کرد. این نقطه شروع روش ماشینکاری CNC بود.

در سال 1952، ریچارد کگ، با همکاری MIT، اولین ماشین فرز CNC را توسعه داد: Cincinnati Milacron Hydrotel. پنج سال بعد، در سال 1958، او حق اختراعی را برای "دستگاه کنترل شده با موتور برای ماشین ابزار موقعیت یابی" به ثبت رساند. این آغاز روند تجاری سازی این فناوری بود.

تکنیک‌های ماشین‌کاری که منجر به تولید CNC شد، شروع صنعتی‌سازی را رقم زد. با این حال، پذیرش فناوری CNC توسط صنعت بسیار کند بود، میتوان گفت این کندی تا حدی مربوط به مسائل اقتصادی و قابلیت اطمینان به این دستگاه ها بود. همانطور که نوبل در کتاب خود اشاره کرده است، "رویاهای کسانی که کنترل عددی را ترویج می کردند به طور خودکار به هیچ تحول صنعتی بزرگ تبدیل نشد." حداقل نه در آن زمان!

اما در نهایت تغییر رخ داد. جان ال. کنشالو، جونیور، رئیس و مدیرعامل یک کارگاه کوچک CNC در مرکز کالیفرنیا، می‌گوید: «وقتی نوبت به پذیرش فناوری جدیدی مانند ماشین‌کاری CNC می‌رسد، زمان می‌برد تا مردم ارزش آن را ببینند. 

تعریف امروزی ماشینکاری CNC خاص تر است. این شامل وارد کردن فایل های سه بعدی به یک کامپیوتر است که برنامه ای را اجرا می کند که حرکت ابزارها را در مرکز ماشینکاری کنترل می کند. این فرآیند از محور و سرعت چرخش ابزارهای برش تا رسیدن به ابعاد مورد نظر قطعه، کاملاً خودکار است.

شرکت برنا ابزار توس در سال 1376 با توجه به نیاز کشور و به منظور طراحی و ساخت سیستم‌های اتوماسیون صنعتی ودستگاه‌های CNC تاسیس گردید. با تلاش مستمر و بهره‌گیری از نیروهای متخصص جوان و تحصیلکرده دانشگاهی پس از اندک زمانی موفق به ساخت و تولید اولین سری دستگاه‌های برش سی ان سی و عرضه آن به بازار شد. در سال های پس از آن با توجه به مبانی و اصول اولیه شرکت، توانست ضمن طراحی و ساخت دستگاه های  CNC در مدل های مختلف و فروش آنها به طیف وسیعی از مصرف کنندگان، علاوه بر تامین زنجیره تولید  رفع نیاز کشور به واردات این سری دستگاه ها، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه ای را برای ایران عزیزمان به ارمغان آورد.

بیش از 60 محصول CNC  در زمینه‌های

ماشین‌آلات cnc هوابرش

ماشین‌آلات cnc فرزچوب

ماشین‌آلات cnc فرزسنگ

ماشین‌آلات cnc دریل

ماشین‌آلات cnc واترجت

ماشین‌آلات cnc لیزر فایبر

ماشین‌آلات cnc مونتاژ سازه H و BOX

ماشین‌آلات cnc  برش و دریل شیشه

www.bornaabzar.com

اخبار مرتبط